اگر تمرین می کنید اما به نتیجه دلخواه نمی رسید، این مطلب را از دست ندهید

بسیاری از افراد هستند که با هدف افزایش حجم عضلات به شدت تمرین می‌کنند اما با وجود تمرین‌های مداوم و شدید به نتیجه دلخواه خودشان نمی‌رسند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید، شاید یکی از این اشتباه‌ها را مرتکب می‌شوید.
۱.تمرین هوازی بیش از حد
.اگر در طول جلسه‌ هوازی، کالری بسیاری می‌سوزانید، بدن‌تان را از مواد مغذی که برای ساخت عضله نیاز دارد، محروم خواهید کرد به این فرایند کاتابولیز عضله می‌گویند

۲.کاهش زیاد کالری
وقتی هدف شما کاهش وزن باشد، بدون شک اولین گزینه‌ شما، کاهش شدید کالری است. با این حال، اگر این کار را انجام دهید، در نهایت بدن‌تان را از انرژی مورد نیازش محروم می‌کنید. در این صورت تنها یک منبع انرژی دیگر وجود دارد که به راحتی قابل دسترسی است و آن هم عضله است!

  1. تمرین بیش از حد
    اگر بیش از حد به بدن‌مان فشار وارد کنیم، تاوانش را پس می‌دهیم. انجام ست‌ها و تکرارهای بسیار زیاد، راه مناسبی برای عضله‌سازی نیست، بلکه باعث ورم عضلات می‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی‌شان را بالا می‌برد. بنابراین بهتر است که ست‌ها و تکرارهای کمتری با وزنه‌ بیشتر انجام دهید.
  2. تمرین دادن فقط عضلاتی که به چشم می‌آیند
    شاید بازوها، شانه‌ها و سینه، عضلاتی باشند که می‌خواهید خوب به نظر برسند، اما نمی‌توانید فقط آنها را پرورش دهید. آیا می‌دانستید که حدود ۷۰ درصد از عضلات کل بدن شما در پشت و پاهایتان قرار دارد؟ از این دو گروه مهم عضلانی غافل نشوید.
  3. انجام ندادن حرکات کششی
    حرکات کششی از آسیب دیدگی جلوگیری می‌کند، محدوده‌ حرکتی عضله‌ شما را افزایش می‌دهد و سرعت ریکاوری را بالا می‌برد. کشش، باعث ایجاد فضا برای فیبرهای عضلانی که برای بزرگ کردن آنها تمرین می‌کنید می‌شود و به بدن این امکان را می‌دهد که قدرت و توده‌ عضلانی‌اش را افزایش دهد.
  4. عدم استراحت کافی
    بدن شما در طول شب، فیبرهای عضلانی‌ را ترمیم می‌کند. بنابراین استراحت عامل مهمی در رشد توده‌ عضلانی است. اگر به اندازه‌ کافی نخوابید، رشد عضلات‌تان کاهش می‌یابد. همچنین بدن شما قادر نخواهد بود که به اندازه‌ کافی هورمون‌های عضله‌سازی که عامل مهمی در رشد عضلانی هستند را تولید کند.
  5. انجام تمرینات تکراری
    اگر یک برنامه‌ تمرینی تکراری را هفته‌ها و ماه‌ها دنبال کنید، بدن‌تان به این حرکات عادت می‌کند. کسانی که وزنه‌های تمرینی را افزایش نمی‌دهند، تکرارهای بیشتری انجام نمی‌دهند یا حرکات را هم تغییر نمی‌دهند، هرگز رشد عضلانی واقعی را تجربه نخواهند